20111104

My neighbours at university of Tasmania. / わたしのご近所さんたち。タスマニア大学にて。


My desk is located top floor of the building of architecture school. I always go to my desk first when I arrive school becouse everything I need -books, drawings, pens, papers, tea, coffee, soup and so on- are here. Putting down my backpack, taking off my coat, grabbing my orange mug cup, and making tea or coffee.  When I settle, I opened my schedule book and think what should I do today. I often head to computer rab or sometimes workshop to do my work. My desk is like base camp of the long mountain climbing.

There is a shelf behind my desk. I always  tarn my seat to pick some green tea bag up from the shelf as I drink a hundreds of cups of tea/coffee.  Nick, my classmate is sitting next to the shelf. As a result, I often see his back.

建築の校舎の最上階に私のデスク、作業机がある。学校についたら真っ先にむかう場所。たくさんの本に、ドローイング、ペン、紙、お茶、コーヒーにスープなど、私の大学生活に必要なものがなんでも揃っているのがこのデスクだから。リュックサックをおろして、上着を脱いで椅子にかけ、オレンジ色のマグカップをにお茶かコーヒーをいれて、ほっとひと息。ふうっと落ち着いたらスケジュール帳をひらいて考え始める。さぁ、今日私がすべきことは何かしら、と。私のデスクは、長期山行におけるベースキャンプのようなものだ。

私の席のうしろには棚があり、くるっと体の向きをかえれば、お茶に手が届く。棚の隣に座っているのは私のクラスメイトのニック。だから私はしょっちゅうニックの背中を見ていることになる。



 Anna sits in front of me. Alex is sitting behind of Anna.
私の目の前に座っているのはアンナ。その後ろにはアレックス。




Emma's desk is next to me and Peter's is in fron of Emma.
Unfortunately I don't have drawing of two of them though.

Working desks with neighbours.
These are my ordinary sceneries at university of Tasmania.
Such a loveable sceneries.

私の隣にはエマ。ピーターの席はエマの向かい。
残念ながら二人を描いたスケッチはないのだけど…。

作業机とご近所さんたち。
タスマニア大学での、私の、ふだんの景色。
ものすごく愛しい景色でもある。

No comments:

Post a Comment