20100806

World news

When I was in Japan, I didn't care about "world news" so much. That may be because "the world" was really far from my reality world. I now have some friends from different countries, so "the world news" became more close to me.

My first nice friend (girl friend) in Tasmania is from Pakistan. When I found the word; Pakistan on news paper, my eyes are stopped and I started to read carefully.

"The world news" became "my world news".

There are always too many sad news on the news paper...




日本にいたときは、「ワールドニュース」のことなんてそんなに気にしたことがなかった。
たぶんそれは「ワールド」が私の現実のワールドからずいぶん遠かったから、なんだと思う。
今の私にはいろんな国出身の友達が居る。
だから、「ワールドニュース」はぐっと身近なものになった。
タスマニアに来て、はじめてできた女友達はパキスタン出身。
だから、新聞をパラパラめくっているときに、
パキスタンという文字を見つけると
私の目はそこに吸い寄せられ、それからじっくり記事を読む。

「ワールドニュース」は今や「私のワールドニュース」になった。

新聞にはあまりに多くのかなしいニュースが溢れている......
news paper

http://www.theaustralian.com.au/news/world/food-and-medicine-cannot-reach-flood-victims/story-e6frg6so-1225901290891 

No comments:

Post a Comment