20120105

In the bush by the shore./海のそばの森の中で


One year ago, I was alone in bush by shore in Tasmania to celebrate new years eve(2010) and new years day(2011).  My bag was heavy because of tent, sleeping bag, sketch book, foods and so on, but no one is stand by me to help carrying my bag. I'm quite good at to enjoy peaceful time by myself as I often travel alone. Last year's my destination was 'The falls'.  The falls music and art festival was held from December 29th to January 1st at Marion Bay in Tasmania, and I worked as a staff of the event. My sift was only 4 hours per day and the rest of a day was free. I could enjoy music and campsite. I think it's not too bad job.
一年前、タスマニアの海岸のそばの森の中で私は2010年の大晦日と2011年の新年を1人きりで祝った。テントに寝袋、スケッチブックや食べ物で重たくなった私の鞄を運ぶのを手伝ってくれる人なんていなかった。私はしょっちゅう一人旅をしているせいで、1人で静かな時間を楽しむことは大得意なのだ。去年の私の目的地は'The falls'。音楽とアートのイベントであるフォールス フェスティバルは12月29日から1月1日までタスマニアのマリオンベイで開催される。私はそこでイベントスタッフとして働いたのだった。シフトは1日4時間で、その他の時間は自由に過ごしていい。ゆっくりと音楽や、キャンプサイトを楽しめる。なかなか悪くない仕事だ。


from my journal written on 29th December 2010.
I seted up my house in the forest where is little bit far from flat camp site. Ground is sloped and there are some tree roots on the ground, so it might be not right choice for camping in text book. However, I love to sleep here. I love to be here. It's so quiet. I don't have to worry about the noise from neighbours. It's just so comfortable for me. Nice shade in day time. I can see ocean and sand beach from my lovely couch; tree lay down on the ground. The tent is too big for one girl. There are so much empty space space in the tent. When wind brow strongly, the membrane of the tent swing a lot and the space changed its shape quite dramatically. It could be fun to watch it....but... to tell the truth, I wish I could be here with my friends or my partner...well...Anyway, I guess I don't have any close friends or partner though. To be alone is better than being with someone I don't like.
2010年12月29日に書かれた私の日記より
平坦で大きく広がるみんなのキャンプサイトから少し離れた森のなかに’我が家’を設置した。もし「キャンプの教科書」があるとしたら、私の選んだ場所は「適切ではない場所」にあたるのかもしれない。だって、地面は傾いているし、木の根っこがごつごつ地面から顔を出しているんだもの。でも、私はここで眠るのが好きだ。この場所にいることがとても好きだ。ものすごく静かで。となり近所のテントからの騒音に病むこともないし。ただただ私にとって、ほんとうにいごこちのいい場所なんだ。昼間は樹々がちょうどいいこかげをつくってくれる。この最高なリビングルームのソファ(地面に横たわっている大きな樹)に座るとちょうど、青い海と砂浜が見えるの。それにしても、このテントは、ひとりの女の子には大きすぎる。からっぽの空間がテントのなかを占拠しているみたい。風が強く吹けば、テントまくは大きく揺れ、テントの内側を占める「空っぽ」はドラマティックにその姿を変える。それを眺めているのも楽しいものだ。だけど…正直に、本当のことを言うと…やっぱり、もしここに、私のそばに、私の友達か、パートナーが一緒にいたらいいのにな。…そう…でも、とにかく、思うに、今の私には本当に心を許せる近い友達や、パートナーがいないんだわ。ひとりぼっちで居る方が、嫌いな人と無理して一緒に居るよりかはずっといい。




29th December 2010
I woke up in the blight tent at 8:00am. I enjoyed peaceful quiet morning by myself. I made easy breakfast. Potato soup and wrap made from rice wrap, lettuce, and turkey from Christmas lunch at Julia's house. I didn't want to have breakfast around the community space because almost everyone is vegetarian. I didn't think I could have breakfast...turkey wrap... with vege-people. I haven't made my decision about my food style. I love nature. I love to feel that I am the part of nature. However, I haven't met anyone explained me the philosophy of vegetarian clearly. I don't agree with some of the argument in 'animal rights' written by Peter Singer. Although both of vege-people joined this volunteer work and me may loves nature, our opinion or policy maybe different..... Anyway I was happy to have turkey wrap by myself at this awesome living space under the trees.

2010年12月29日
午前8時。すっかり明るくなったテントの中で目が覚めた。静かなピースフルな朝を私はひとりっきりで楽しむことにした。簡単な朝ご飯を用意した。ポテトスープとラップ。ジュリアの家でのクリスマスランチの残りのターキー(七面鳥)とレタスを、ライスラップで包んだ。人々の集う「コミュニティースペース」で朝ご飯を食べようという気にはどうしてもなれなかった。ほとんど全員がベジタリアンの環境の中で、七面鳥のラップをきもちよく食べれる気がしなかったからだ。食生活のスタイルについての自分のポジションを、私はまだ決めかねている。私は自然が好きだ。自分が自然の一部であると感じることはものすごく好きだ。だけど、私は今まで、ベジタリアンの思想についてはっきりと説明をして私を説得してくれる人に出会っていない。ピーターシンガーの書いた「動物の権利」にでてくるいくつかの議論について、私は賛成できない、というか納得できない。今回のボランティア(フォールスフェスティバルの仕事はボランティアなんです。)に参加している多くのベジ人間も、私も、自然を感じることが好きみたいだけど、でも、私たちの考えは違うみたいだ。…まぁ、なににせよ、私はけっこう幸せに、ユーカリの樹の下のこのすてきな場所で1人で七面鳥のラップの朝ご飯を食べるわけだ。


30th December 2010
I draw a couple of landscape by Japanese ink and another couple of sketches by water colour on my new sketch book. It was very lovely time. I bought a book 'The Higher Taste; Practical guide to the exciting new world of gourmet vegetarian cooking'. I think I have to TRY to know especially about deferent ideas, like vegetarian or vegan. There are a store of 'Sea Shepherd'; famous group against Japanese whale catching. Japanese media show them as a kind of terrorist, but I don;t know the truth. I would like to talk with people in Sea Shepherd but I still feel scare.

2010年12月30日
私は、筆ペンをつかって何枚かスケッチをし、それから、水彩をつかっての風景も何枚かしあげた。とても愛おしい、すばらしい時間。それから私は本を一冊買った。The Higher Taste; Practical guide to the exciting new world of gourmet vegetarian cooking'. ベジタリアンの思想とレシピの本だ。とりあえず、自分の賛成できない、違う意見について、すくなくとも知ろうとする努力をしなければいけない、そんな気がして来たからだ。このフェスティバルには、かの有名な、日本の捕鯨に反対しているグループ、シーシェパードが出店している。日本のメデイアは彼らをまるでテロリストのように報道しているが…。私は彼らの真の姿、をよく知らない。シーシェパードの人たちと話をしてみたい、と思うものの、まだやっぱり、どこかで、ちょっと怖いなとおもっている自分がいる。




 Notes of my thought.....私の考えたことメモ
and today's conclusion, 31st December 2010.
-want to give my heart and want to be given someone's heart. Simple. Trastful. Honest. NEED.

-Self as a part of something. - positive side and negative side?
-Believe?
-Truth? or truth?
-I don't want to change my believe or thought by pear pressure.

My thought. I'm here.
-Our believes is not Truth for everyone. It's just truth for me (us).
-Believe make people strong.
-However, I can see there is a negative point.
-Too strong believe/Truth sometimes drive people to crazy action.
-Excluding non-believers.
-Looking down non believers.

-Being with people who have similar believe or thought make me happy. NEED.
but I also want to be with people have different ideas/thought/believes.

My thought
-There are no right answere. Nothing is 'Totally Good' or 'Totally Bad'.
-There are only better choice.

Negative point of my this thought....
-As long as I stock this position, I may not be able to make any strong argument.



People need family.
People need friends... I think.
At rest, I need family and friends.
I feel so happy that when I met people who have similar idea or thought.
I feel so lonely when I THINK that I'm not in any community or friends' group.
I now know this is just 'I think'.
nor truth.
I feel lonely when I think I'm lonely but I often... always not alone.
Sometimes people who give their heart to me are not around me but they are on the same the earth.

人は家族が必要なんです
人には友達も必要…だと私は思うの
少なくとも、私には家族と友達は欠かせない。
自分と同じような考えとか価値観を持っている人に会うと私はものすごく幸せな気分になる。自分がどこのコミュニティーにも、友達のグループにも属してないんだなと感じるとき、私は寂しいなー孤独だなーって思う。でも、私は今、知っている、この孤独、ひとりぼっちって、ただ、私がそう思っているだけなんだって。
真実じゃない。
自分が孤独であると自分で決めつけたときに、寂しいな孤独だなって思うだけなんだ。
時々、わたしにその心をひらいて、あたたかい気持ちを分け合ってくれる人が、私のそばに見当たらないときだってあるけど、でも、同じ地球上のどこかにはいるんだ。そういうものなんだ。



A happy New Year ! 1st January 2010 at Marion Bay, Tasmania.

あけましてあめでとうございます
2010年1月1日 タスマニア、マリオンベイにて




The reason I upload my journals written one year ago is 
I would like to compare with my this years new years eve and new years day. 
I have changed in this one year although my fundamental thought hasn't change. 
I will write down about this year 2012 soon... within coming few days. Promise.
一年前の私の日記を今アップロードした理由は、今年の大晦日、新年と去年を比べてみたかったから。私の基本的な考え方は変わってないけれど、それでも、この一年で私は変わった。この2012年の年明けについて、書きたいと思う。きたる数日間の間に時間をみつけて、書くことにするわ。やくそく

No comments:

Post a Comment