20111211

People of 'cafe culture'./カフェ・カルチャーの人々

"Why not!?"
The lady who own cafe culture said that we can do my exhibition at 'cafe culture'! I'm so happy!
カフェ・カルチャーの素敵な女性経営者が、あなたの展覧会をここカフェ・カルチャーで開いていいわよ、と言ってくれた。すっごく嬉しい。



from my journal on 28th November 2011.
She seems happy to let me use the wall for hanging my drawings/paintings. Great! I'll start to display my works on 9th December, Friday.
"I would like to do exhibition of my sketches. I had sketched a mountain of Launceston sceneries and here; cafe culture. I guess you know that. I often come here and draw scenery and people. So I think it would be really lovely if I can have exhibition at here! Showing drawings of cafe culture at cafe culture. That would be great. and I'm going to graduate this December and move out from Trevallyn. My family will come to Tasmania from Japan for my graduation ceremony. So I wish I'll be able to do my exhibition in December. " what I talked to her is my true feeling come from the bottom of my heart.
11月28日の日記より
カフェの壁の一部を私に使わせてくれることになった。カフェ・カルチャーのオーナーの彼女は「喜んで!」といった感じ。やったー!12月9日、金曜日の夕方から絵の展示を始めていいのだそうだ。
「私の日々のスケッチの展示をさせていただきたいのですが…。ロンセストンと、それからここカフェ・カルチャーを描いたスケッチが山のようにあるんです。えっと、ご存知かと思いますが、私はよくここに来て、風景と人のスケッチをさせてもらってました。ここカフェ・カルチャーのスケッチをカフェ・カルチャーで展示できたら最高だなーと思っているんです。わたし、この12月に卒業することになっていて、トラバレンからも引っ越す予定なんです。私の卒業式に合わせて日本からタスマニアに私の家族もやってくるし。だから、12月に私の絵の展覧会ができたら私はすっごく嬉しいんです。」私がオーナーに話したことは、わたしの心のおくからでてきたほんとの素直な気持ち。

'cafe culture' is definitely one of my favourite coffee shop in Launceston. Actually, there are 2 top of my nice cafe lists 'great place to have a cup of coffee'. One is 'still water' and other is 'cafe culture'. These two place are always nice. good atmosphere,  people working at there were generous, and the customers who often come these cafe are also very nice. People around these cafe are happy and gentle. I've had sketched people at cafe as well as scenery. People means both of staffs and customers. I hope these lovely people will enjoy to see my drawings.
カフェ・カルチャーは確実にトップクラスの珈琲やさんだとわたしは思っている。私の素敵なカフェリスト「一杯の珈琲を飲むのに最高な場所」の2トップのひとつだ。ひとつはスティル・ウォーターで、もうひとつがカフェ・カルチャーだ。このふたつのお店はいつだって心地いいんだ。穏やかな、いい雰囲気。そこで働いている人も、よくくるお客さんもいい感じ。紳士的でエレガントで、なんだかみんな幸せそうで。この二つのお店で、私はしょっちゅう景色だけじゃなくって、人のスケッチもしている。人、というのは、働いている人と、お客さんと両方だ。このカフェにあつまる素敵なおだやかな人たちが、私のスケッチを楽しんでくれたら嬉しい。




10th December.
I'm sitting and sketching with coffee at cafe culture as usual.
However, there is something special today!
The picture beside me is my sketches of cafe culture.
During I'm sitting the corner of this cafe, several people has came and talked to me.
"Hi. Are these your work? I love this!"
How good feeling is this! I'm such a happy lucky girl!
12月10日
いつものように、わたしは座って、珈琲を飲みながらスケッチをしている。
だけど、今日はちょこっとだけなにかが特別。
わたしの横にかかってる絵は、私が描いたこのカフェの絵!
私がまた新しくしゃしゃしゃっとスケッチをしていると、いろんなひとがよって来て
「この絵はあなたが描いたの?わたしこれとっても好きよ!」
とかって声をかけてくれる。最高に幸せだ。ラッキーだな、私。

11th December.
I came to cafe culture again, but with my friend today.
The guy working at cafe culture said 'many people came and stopped in front of your art works.'
I'm very very happy.
So far, my life in Tasmania is not so bad.
12月11日
今朝もまたカフェ・カルチャーにきた、でも今日は友達も一緒。
カフェ・カルチャーで働いてる男の人が「絵の前で足をとめていったひとが何人かいたよ」って教えてくれた。
ほんとにうれしくって。
私のタスマニア生活、わるくないかも。




Café Culture
            3 Osbourne Ave, Trevallyn TASMANIA
Next to Trevallyn grocer
http://www.trevallyngrocer.com/

No comments:

Post a Comment